ကိသာေဂါတမီကို လူမေသဖူးတဲ႔အိမ္က မုန္ညင္းဆီယူခိုင္းတဲ႔ ဇာတ္ေတာ္ကေလး ျမန္မာတိုင္း ၾကားဖူးၾကပါတယ္။ လူဆိုတာ ေသမ်ဳိးမို႔လို႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ မမွတ္မိေသးခင္ ကေလးဘ၀က ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေသသြားတာ မဟုတ္ရင္ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ေတာ႔ ကိုယ္႔အိမ္က မိသားစု၀င္တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသဆုံးခြဲခြာသြားတဲ႔အျဖစ္ကို ေတြ႔ရၾကဳံရပါဦးမယ္။ အဲသလိုအခါမ်ဳိးမွာ ကိုယ္ေနထိုင္ရာအိမ္ေဂဟာႀကီးကို ဘယ္လိုပဲ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ သီရိေဂဟာ၊ မဂၤလာရိပ္ျမဳံ၊ ဇမၺဴ႕က်က္သေရ နံမည္ေတြ ေပးထားထား၊ အရပ္ကေခၚၾကမယ္႔ နံမည္က တစ္မ်ဳိးပဲ ရွိတယ္။ မသာအိမ္ တဲ႔။ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ရဲ႕ ပိုင္အိုးနီးယားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်ေတာင္ ေရႊေပလႊာႀကီးနဲ႔အျပည့္ ကင္ပြန္းတပ္ထားတဲ႔ ေရႊတြင္းေငြတြင္း ပယင္းဒုတၳာ ဘာညာသာရကာတို႔ပိုင္စိုးေတာ္မူေသ
ကိုယ္ေတြငယ္ငယ္ကေတာ႔ အရပ္ထဲမွာ နာေရးျဖစ္တဲ႔အိမ္ဆို သိပ္ေၾကာက္တာပဲ။ အနားကေတာင္ ျဖတ္မေလွ်ာက္ရဲဘူး။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေရွာင္သြားတယ္။ ဘာကိုေၾကာက္တာလဲဆိုေတာ႔ သရဲေၾကာက္တာေလ။ အိမ္နားက အေဒၚႀကီးေတြက ေျပာျပတယ္။ လူေသရင္ ခုႏွစ္ရက္အထိေတာ႔ လိပ္ျပာကေလးက အိမ္မွာေနေသးတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ျပည့္ေတာ႔မွ ရက္လည္ဆြမ္းသြပ္တရားနာ သာဓုေခၚၿပီး သူသြားရမယ္႔ ေနာက္ဘ၀ကို ကူးရတာ။ အဲ႔သည္ေနာက္ဆုံးညဆိုရင္ လာႏႈတ္ဆက္တတ္တယ္။ ခ်ဳိးခ်ဳိးခၽြတ္ခၽြတ္ ဂေလာင္ဂလြမ္ အသံေတြ ေပးတတ္တယ္။ ထမၾကည့္နဲ႔။ အမွ်အတမ္းေ၀ေပးလိုက္။ အဲသည္ခုႏွစ္ရက္ကိုေတာင္ အိမ္ေစာင္႔နတ္က ေပးမေနမွာစိုးတဲ႔အတြက္ အိမ္တြင္းမင္းမဟာဂီရိ နတ္အုန္းသီးႀကီးကို ခနေလာက္ေတာ႔ ခြင္႔ျပဳပါဦးဖ်ားဆိုၿပီး ျဖဳတ္ထားေပးရတယ္။ ရက္လည္ၿပီးမွ အသစ္ျပန္လဲရသတဲ႔။ အိမ္တန္းတန္းမတ္မတ္ မျပန္ပဲ အလည္လြန္ေနမွာစိုးလို႔လည္း အသုဘခ်တဲ႔ေန႔မွာ ရင္ဘတ္ေပၚတင္ထားတဲ႔ ပန္းကေလးတစ္ပြင္႔ကို လာ လိုက္ခဲ႔ဆို လိပ္ျပာေခၚလာရတယ္တဲ႔။ လိပ္ျပာေခၚလာတဲ႔လူက ဘယ္မွမ၀င္ပဲ အိမ္ကိုတန္းျပန္ရတယ္။ လမ္းမွာ ဘယ္သူနဲ႔မွ စကားမေျပာရဘူး။ သူမ်ားကေခၚလည္း မထူးရဘူး။ လွည့္မၾကည့္ရဘူး။ လိပ္ျပာကေလးလြင္႔သြားမွာ စိုးလို႔တဲ႔။ ေသတဲ႔သူက ဟိုဘက္မွာ ခရီးဆက္ရဦးမွာ လမ္းမွာစားဖို႔ စားၿမိန္စာထုပ္ (ထမင္းထုပ္)ကေလး ကို အေခါင္းေပၚတင္ေပးလိုက္ရတယ္။ သူႀကိဳက္တတ္ရင္ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းယာ၊ မီးျဖစ္ကေလးပါ ပါေတာ႔ ပိုေကာင္းတာေပါ႔။ တမလြန္ရြာကို ကူးဖို႔ ကူးတို႔ခလမ္းစားရိတ္ ေငြတစ္မတ္ကိုေတာ႔ အေလာင္းရဲ႕ ပါးစပ္ထဲက ထည့္ေပးလိုက္ရတယ္။ ဟိုဘက္မေရာက္ပဲ သည္ဘက္ျပန္လာမွာစိုးလို႔ထင္တယ္။
တကယ္ေတာ႔ အဲသည္အယူ၀ါဒေတြက ဗုဒၶဘာသာမေပၚမီကတည္းကိုက ရွိႏွင္႔ၿပီးပုံရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ႔ ဘုရားေဟာနဲ႔ နည္းနည္းမွ မကိုက္ညီပဲ ဖီလာဆန္႔က်င္ေနတာကိုး။ ကိုယ္တို႔ဘာသာမွာ ေနာင္တမလြန္ဘ၀ဆိုတာ ယုံၾကည္ေသာ္လည္းပဲ ၀ိဥာဥ္ေကာင္၊ လိပ္ျပာေကာင္ဆိုတာ ရွိမွ မရွိပဲနဲ႔။ သည္ဘက္ဘ၀က ေသလြန္ရင္ သူ႔ရဲ႕ဘ၀တဏွာမီးေတာက္ကေလးက ဟိုဘက္ဆီမီးခြက္ကို လွမ္းကူးလိုက္သည့္အလား အျခားမရွိ၊ စုေတစိတ္က်ၿပီးတာနဲ႔ ဇာတိစိတ္ကေလး ျဖစ္သြားသတဲ႔။ ဒါေပမယ္႔လည္း လူေတြေသတယ္ဆိုတာ ဘယ္ဘုရားရွင္သာသနာမွ မေပၚထြန္းမီကတည္းက ရွိနွင္႔တာဆိုေတာ႔ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူတို႔စိတ္ထဲ ယုံၾကည္သလို၊ ေမွ်ာ္လင္႔သလို၊ ေတြးမိသလို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လာခဲ႔ၾကတာ နွစ္ေပါင္းၾကာလာေတာ႔ ေရွးထုံးဓေလ႔ေတြ ျဖစ္ကုန္ႏွင္႔တာ ေနပါလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္တို႔ယုံၾကည္ေနတဲ႔ တမလြန္ျမစ္ထဲက ေလွသမားႀကီးကို ကူးတို႔ခေပးရတာရယ္၊ ေမ႔ပင္ႀကီးေအာက္ကိုေရာက္ေတာ႔ သည္ဘ၀မွာ ျဖစ္ပ်က္ပတ္သက္ခဲ႔သမွ် အကုန္ေမ႔သြားရတာေတြ၊(အဲသည္အပင္ေ
တမလြန္ရြာက တရားသူႀကီးက “မင္း လူ႔ဘ၀တုန္းက ဘာေတြ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ခဲ႔သတုန္း” လို႔ ျပန္စစ္ေဆးတယ္ဆိုတာေတြက တရုတ္ျပည္က ေပါက္ေဖာ္ႀကီးေတြလည္း မနီးယိုးစြဲ ယုံၾကည္ၾကသလို၊ ဂရိနတ္ဘုရားပုံျပင္ေတြထဲက အယူ၀ါဒေတြနဲ႔လည္း ခပ္ဆင္ဆင္တူပါတယ္။ ၀ူခုန္းကားထဲမွာ ယမမင္းဆီက ေသစာရင္းစာအုပ္ႀကီးထဲမွာ သူ႔နံမယ္သြားဖ်က္ထားလို႔ စြန္း၀ူခုန္းေလး အမတျဖစ္သြားတာ၊ ေျမေအာက္ကမာၻကို ေဟးဒီးစ္ႀကီးက ပိုင္စိုးၿပီး ေသလြန္သူေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္တာေတြက သူတို႔လည္း ဒါမ်ဳိးေတြ အတူတူ ယုံၾကတယ္လို႔ ျပတာပါ။ ဖာရိုဘုရင္မင္းျမတ္ေတြ ပိရမစ္ႀကီးေတြ ေဆာက္သြားတာကိုပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ တရုတ္ျပည္က ပထမေျမာက္ ဧကရာဇ္ႀကီး မဟာတံတိုင္းႀကီးနဲ႔ သခၤ်ဳိင္းေတာ္ႀကီးေဆာက္သြားတာကိ
ထားပါေလ။ နာေရး။ အသုဘနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဘယ္လိုပဲ ၀ိညာဥ္လိပ္ျပာ မယုံပါဘူးဆိုတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာေတြေတာင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံလုပ္တဲ႔အခါ ေခါင္းတလား၊ ေလာင္တိုက္၊ ဒုံးစင္ေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး နတ္ျပည္စံတဲ႔ဇာတ္ကို ဧယ်ာဥ္ေတြက်ဴးလိုက္၊ မီးရွဴးေတြလႊတ္လိုက္နဲ႔ ကေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ နိဗၺာန္ေရာက္သြားလို႔ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ လႊတ္လိုက္သည္ လို႔မွ မရွိပဲနဲ႔။ ယုံတာ မယုံတာကေတာ႔ ကိုယ္႔သေဘာပါေလ။ ဒါေပမယ္႔ ေရွးေရွးကတည္းက ျပဳေနက် ဓေလ႔ထုံးစံေတြကိုေတာ႔ အျငင္းအခုန္လုပ္မေနပဲ ဘာမွမွ အပန္းမႀကီးတာဆိုၿပီး လိုက္ေလ်ာလိုက္ၾကတာ အက်င္႔ပါသြားၾကတာနဲ႔တူပါတယ္။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း သည္တစ္သက္မွာ နာေရးႏွစ္ခါ ၾကဳံၿပီးပါၿပီ။ အေဖတုန္းကတစ္ခါ၊ အဖြားတုန္းကတစ္ခါ။ “ဒါေတြကို ယုံတာလား။ မယုံဘူးလား။” လို႔ေမးရင္ “ယုံတယ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ မယုံဘူးလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ထုံးစံရွိသမွ်ေတာ႔ ထုံးစံအတိုင္း လိုက္လုပ္ေပးမွာ ဘယ္ဟာမွ မက်န္ေစခ်င္ဘူး” လို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ကေလးဘ၀ကတည္းက အင္မတန္ သရဲေၾကာက္တတ္တာဟာ ကိုယ္႔အိမ္မွာ နာေရးျဖစ္ၿပီး ဖေအတစ္ေယာက္လုံးဆုံးတဲ႔အခါ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ကိုယ္႔ကို လာေျခာက္မွာ စိုးလို႔ မဟုတ္ဘူး။ လာမေျခာက္မွာစိုးလို႔ ေမွ်ာ္မိတာ။ မဆုံးခင္ညက သူကိုယ္႔ကို အင္မတန္မွ စိတ္မခ်ေသာမ်က္လုံးႀကီးနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ သူေရာကိုယ္ေရာ မေနရေတာ႔ဘူးလို႔ စိတ္ထဲမွာ အလိုလို ခံစားမိတယ္။ ဘာေတြေျပာခ်င္ေနခဲ႔လဲ။ ဘာေတြ မွာခ်င္ေနခဲ႔လဲ။ လုံး၀ အစေပ်ာက္ ထြက္ခြာသြားမွာထက္စာရင္ တစ္ပတ္ကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္။ ၀ိညာဥ္အျဖစ္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္အိမ္ထဲမွာ အတူတူ ရွိေနေစခ်င္ေသးတယ္။ သူႏႈတ္ဆက္လာမွာကေလးကို ျမင္ခ်င္ၾကားခ်င္ေနေသးတယ္။ ထားပါေတာ႔ေလ။ ကိုယ္႔အေဖဟာ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး တေစၦႀကီးအျဖစ္နဲ႔ သည္အိမ္ထဲမွာ ရွိေနေသးတယ္ဆိုရင္ အဲသည္တေစၦကို ကိုယ္ေတြ႔ခ်င္ေသးတယ္။ တေစၦဆိုတာ ဘ၀ခ်င္းျခားသြားတာပဲ ရွိတယ္။ ေၾကာက္စရာ မဟုတ္ဘူး လို႔ ပထမဦးဆုံး နားလည္လာပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ဘာအရိပ္အေယာင္မွ မျမင္ခဲ႔ရပါဘူး။ ဒါဆိုလည္း မယုံနဲ႔ေပါ႔။ အဓိပၸါယ္မွ မရွိတာ လို႔လည္း မေျပာနိုင္ျပန္ဘူး။ ေလာကႀကီးမွာ လူေတြနားမလည္နိုင္တဲ႔ အျခင္းအရာေတြ တကယ္ရွိတာ အမွန္ပါ။ တမလြန္မွာ သူစားရသလား မစားရသလားေတာ႔ ကိုယ္ေသခ်ာမသိနိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔အတြက္ လိပ္ျပာေခၚလာတဲ႔ ဓါတ္ပုံေရွ႕က ႏွင္းဆီပြင္႔ကေလးနားမွာ ထမင္းေတြ ဟင္းေတြ ျပင္ထားၿပီးရင္ အသက္ရွိစဥ္က ထမင္းစားတုန္း ေဘးက ယပ္ခတ္ေပးရသလို စိတ္ထဲခံစားရပါတယ္။ အဖိုးဆုံးတုန္းက အဖြားက သူအင္မတန္ႀကိဳက္တတ္တဲ႔ စီးကရက္ကေလးေတြကို သံဗူးလိုက္ အေခါင္းထဲထည့္ေပးလိုက္တယ္ လို႔ ေျပာတာၾကားဖူးတယ္။ ဟိုက ေသာက္ရမေသာက္ရ မသိေပမယ္႔ အဖြားၾကည့္ရတာ လူခ်င္းေတြ႔ၿပီး ေဆးလိပ္ဗူးကမ္းေပးလိုက္ရသလို ေက်နပ္ေနပုံရတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ သည္အေသးအဖြဲကေလးေတြဟာ ယုံၾကည္ခ်က္ဆိုတာထက္စာရင္ အလြမ္းေျပလို႔ ေျပာရရင္ ပိုမွန္ပါလိမ္႔မယ္။ ရက္မလည္ခင္ သည္တစ္ပတ္ကေလးပဲ လုပ္ခြင္႔ရွိတာ။ မလုပ္လိုက္ရမွာစိုးလို႔ လုပ္ကိုလုပ္တယ္။
အဖြားဆုံးတဲ႔အခါ သူကအိမ္မွာ ဘယ္သူ႔မွ လာမႏႈတ္ဆက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္တို႔ေန႔တိုင္း ဆြမ္းခ်ဳိင္႔ပို႔ေနက် ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုေတာ႔ သြားတယ္။ ဘုရားတက္ကန္ေတာ႔တယ္။ အဲသည္ေက်ာင္းအိုႀကီးက သူအမိုးမိုးထားတာ။ ေက်ာင္းတိုင္မွာ သူ႔ဓါတ္ပုံခ်ိတ္ထားတာရွိတယ္။ သူနဲ႔အတူ ကေလးမေလးႏွစ္ေယာက္ အေဖာ္ပါသတဲ႔။ ဘုရားကန္ေတာ႔။ ဓါတ္ပုံေရွ႕မွာ ရပ္ၿပီး စကားေျပာ၊ ေက်ာင္းတစ္ပတ္ပတ္ၾကည့္ၿပီး ျပန္ဆင္းသြားသတဲ႔။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေမးတာ ျပန္မေျပာဘူးတဲ႔။ ကိုရင္ေလးကေတာ႔ ေက်ာင္းေပၚကဆင္းေျပးသြားတယ္။ ေသၿပီးတဲ႔သူကို အဲသလိုမ်ဳိး မ်က္စိနဲ႔တပ္အပ္ျမင္ရတာ တကယ္ရွိလို႔လား။ ၾကဳံဖူးလို႔လား လို႔ ေမးရင္ ရွိတယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အိပ္ေနတာလား၊ နိုးေနတာလား မကြဲျပားတဲ႔အခ်ိန္မွာ ရိပ္ကနဲအနားေရာက္လာတာ ဘယ္သူဘယ္၀ါမွန္း သဲသဲကြဲကြဲသိလိုက္ၿပီးတဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔က်မွ “မရွိေတာ႔ဘူး ဆုံးၿပီ” လို႔ သတင္းၾကားတဲ႔အခါ မအံ႔ၾသေတာ႔ဘူး။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ၀င္ပူးၿပီးေျပာတာမ်ဳိးေတာ႔ သုံးေလးခါ ျမင္ဖူးတယ္။ “ယုံတယ္”လို႔ မေျပာနိုင္ေပမယ္႔ “မယုံဘူး” လို႔လည္း မေျပာနိုင္ဘူး။ ဟိုမွာ ေသၿပီဆိုတာ အခု သူကိုယ္တိုင္လာေျပာေတာ႔မွ သိရတာ။ အေလာင္းရွာမရေသးရင္ သူေျပာတဲ႔ေနရာမွာ ကန္ေတာ႔ပြဲေပးၿပီး ရွာမွေတြ႔တာ။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ။ ကိုယ္၊ စိတ္ လို႔ေခၚတဲ႔ အာရုံဒြာရေတြထဲမွာ စိတ္အာရုံဆိုတာႀကီးက ဆန္းက်ယ္တယ္။ ဘာမွန္းမသိပဲ အလိုလို ခံစားမိေနတဲ႔အခါေတြ ရွိတယ္။ ကိုယ္နားမလည္ႏိုင္တဲ႔ ကိစၥေတြမွာ ယုံတယ္ဆိုရင္လည္း အယူသည္းလြန္းရာက်တယ္။ မယုံဘူးဆိုရင္လည္း တယူသန္ရာက်တယ္။ ယုံျခင္းနဲ႔ မယုံျခင္းရဲ႕ၾကားမွာ ထုံးစံမပ်က္ဆိုတာေလးကို စြဲၿပီး ၾကားထဲကေနတယ္။
“Life of Pi” ရုပ္ရွင္ကားကေလးကို ၾကည့္မိေတာ႔ ကိုယ္နဲ႔သေဘာခ်င္း ထပ္တာကေလးကိုေတြ႔ေတာ႔ အသည္းထဲစြဲသြားတယ္။ ပင္လယ္ထဲမွာ ရက္ေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ ေလွတစ္စင္းေပၚမွာ က်ားတစ္ေကာင္နဲ႔အတူ အသက္ရွင္ေနခဲ႔တယ္ဆိုတဲ႔ ျဖစ္ရပ္ကိုက ယုံခ်င္စရာ မေကာင္းဘူး။ သူေျပာျပတဲ႔အထဲမွာ ျမင္းက်ားႀကီးတစ္ေကာင္၊ ေခြးအတစ္ေကာင္၊ အူရန္အူတန္ႀကီးတစ္ေကာင္ကလည္း ပါေသးတယ္။ ေၾကာင္ကတိုးေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတဲ႔ အသားစားကၽြန္းေမ်ာႀကီးတစ္ခုကလည္
မသာအိမ္ဆိုတာမ်ဳိးက ရက္မလည္မခ်င္း တံခါးမရွိ ဓါးမရွိ ဖြင္႔ထားရတာဆိုေတာ႔ အရပ္ထဲက လူငယ္လူရြယ္မ်ားက ညေရးညတာ ေစာင္႔အိပ္ေပးၾကရတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း မိတ္ရင္းေဆြရင္းအိမ္က နာေရးရွိရင္ သြားသြားေစာင္႔အိပ္ေပးဖူးတယ္။ အိမ္က အဖြားမ်ားအေမမ်ားကလည္း သူမ်ားအိမ္ ညအိပ္ညေနလႊတ္ေလ႔မရွိေပမယ္႔ နာေရးက်ေတာ႔ ၀တၱရားပ်က္မွာစိုးလို႔ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ လႊတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕အိမ္ေတြက ကေလးေတြအပ်င္းေျပ ဖဲကစားၾကတာ ခြင္႔ျပဳတယ္။ ဘာမွမေျပာဘူး။ ကိုယ္ကစိတ္ပါလို႔ ရိုက္ခ်င္လည္း ၀င္ရိုက္၊ မရိုက္လည္း သူမ်ားဖဲရိုက္တဲ႔ေဘးကေန ၀င္ပါ။ ေဘးထိုး၊ အိမ္ရွင္တည္တဲ႔ အစားအေသာက္ေတြစား၊ ေရာက္တတ္ရာရာ ေလေတြပန္းလို႔လည္း ေနတတ္တယ္။ ညလုံးေပါက္ ငုတ္တုတ္ထိုင္ စကားေျပာၾကတာဆိုေတာ႔ တခ်ဳိ႕ေသာ ပါရမီရွင္ ကိုေလအိုးႀကီးေတြရဲ႕ ေတာ္ကီလႊတ္သမွ်ကို ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ နာၾကားမွတ္သားရတာ အခါခါပါပဲ။ လူပ်ဳိ ေယာကၤ်ားေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သိသင္႔သိအပ္ေသာ ဗဟုသုတအ၀၀ကို အသုဘအိမ္စကား၀ိုင္းေတြက ဟုတ္တာေရာ မဟုတ္တာေရာ နားရည္၀ခဲ႔ရတယ္။ ရက္မလည္ခင္ညက် မိန္းမ၀ိုင္းက ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရးမွာ တစ္ေယာက္တစ္လက္ ၀င္ပါရျပန္ေတာ႔ ၾကက္သြန္ ဘယ္လိုႏႊာရတယ္။ ငါးဘယ္လိုႏႊင္ရတယ္။ ဟင္းအိုးဘယ္လိုေမႊရတယ္။ ထင္းဘယ္လိုမီးေမႊးရတယ္။ အစရွိတဲ႔ မီးဖိုေခ်ာင္စြမ္းရည္ေတြပါ တစတစျပည့္၀လာပါတယ္။ အသက္ကေလးရရလာၿပီး မသာအိမ္ အ၀င္အထြက္မ်ားလာေတာ႔ အေလာင္း ဘယ္လိုထုတ္ရတယ္။ ေသစာရင္း ဘယ္ကယူရတယ္။ သခၤ်ဳိင္းမွာ ဘယ္လို ျပင္ဆင္ရတယ္။ ဆိုတာေတြပါ စပါယ္ရွယ္လစ္ျဖစ္လာေရာ။
အရပ္ထဲ နာေရးရွိတဲ႔အိမ္ ကူၾကညီၾကတယ္ဆိုတာ ေယာကၤ်ားေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သူအရြယ္ေရာက္ပါၿပီလို႔ ကိုယ္႔ရပ္ကိုယ္႔ရြာမွာ လူရာ၀င္ လူလုံးျပတဲ႔နည္းတစ္နည္းပါပဲ။ ဤနည္းအားျဖင္႔ နာေရးကူညီရင္း သိသင္႔သိအပ္ေသာ ထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ားကို ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္လာခဲ႔တယ္။ တရုတ္မသာဆိုရင္ အ၀တ္ျဖဴကေလးေတြ၀တ္ၿပီး ခနခန ကန္ေတာ႔ရတာ။ ဂုံနီအိပ္စကေလးေတြ ကပ္ထားရတာ။ ေငြစကၠဴေလွကေလးေတြ မီးရႈိ႕ေပးရတာ၊ စိန္ေရႊေငြ အိမ္ေျမကား အေစခံမ်ားပါမက်န္ အရုပ္ကေလးေတြ မီးရိႈ႕စရာလုပ္ထားေပးရတာ။ အသုဘယာဥ္အျပင္ လိပ္ျပာအိမ္ဆိုတဲ႔ ထမ္းစင္တစ္ခု သပ္သပ္ျပင္ရတာ။ ဘုံေက်ာင္းကလူႀကီးေတြလာရင္ ရွဲ႕ရွဲ႕ ရွဲ႕ရွဲ႕လုပ္ၿပီး တစ္ေခါက္ျပန္ငိုျပၾကရတာ အကုန္လုံး တီးမိေခါက္မိရွိလာပါတယ္။ မူဆလင္အိမ္က နာေရးက်ေတာ႔ ပလီေခၚ၊ ေန႔ခ်င္း အသုဘခ်၊ ဒဖၹနာျပဳၿပီးတဲ႔အခါ ဖ်ာႀကီးတစ္ခ်ပ္ေပၚမွာ ေၾကြခရုခြံေတြခင္းၿပိး တစ္အိမ္လုံးး ပုတီး၀ိုင္းစိပ္ၾကတာ ေဘးက ၀ိုင္းကူေပးတာေပါ႔။ ဟိႏၷဴအိမ္ဆိုရင္ ျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ ထင္းေတြပုံၿပီး ျပာက်ေအာင္ မီးတိုက္တာ ေစာင္႔ရတယ္။ ခရစ္ယာန္အိမ္ဆိုရင္ အသင္းေတာ္က စာအုပ္ကေလးေတြနဲ႔ အဖဘုရားသခင္ အိမ္ေတာ္ေရာက္သြားတဲ႔ ေကာင္းခ်ီးဧရင္႔ေတးေတြ ၀င္ဆိုေပးတာေပါ႔။ စာအုပ္မရလို႔ ဘာမွ မရရင္ေတာင္ အာမင္ေတာ႔ တတ္တယ္။ ေသတဲ႔သူက ဘာဘာသာကိုးကြယ္ေနေန၊ ကို္ယ္နဲ႔ဘာသာတူတူ မတူတူ၊ သူသြားခ်င္တဲ႔ ေကာင္းရာမြန္ရာကို ေရာက္သြားဖို႔ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ႔ဘက္က ၀င္ကူေပးတယ္။ အဲ႔လိုလိုက္လုပ္ေပးလို႔ ကိုယ္႔သရဏဂုံ ညစ္ႏြမ္းသြားတယ္ လို႔ မထင္ပါဘူး။ ကိုယ္႔အိမ္မွာ ကိုယ္႔ဘုရား ကိုယ္႔ဘာသာ ရွိခိုးတယ္။ ယုံလည္းယုံတယ္။ နာေရးက သြားေလသူအတြက္ လုပ္ေပးတာ။ သူယုံၾကည္ရာ သူ႕ဘုရားဆီမွာ သူ႔တမလြန္ သူလွမ္းပါေစ။
ဘာသာအယူ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာင္ နာေရးကာလအတြင္းမွာ အစစအရာရာ လိုက္ေလ်ာေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္မွေတ
မူရင္းေရးသားသူ
Dr.Soe Min
ခ်မ္ေျမ့ (ေကာင္းကင္ေကာင္ေလးမ်ားအဖြဲ႕) ေလ့လာမိသမွ်၊ စုစည္းမိသမွ် မွ်ေ၀ျခင္းတစ္ခုဟာလည္း ေစတနာတစ္ခုပါ....။
No comments:
Post a Comment